curlycarrots

Direktlänk till inlägg 20 februari 2013

fanfiction av http://pumbaaslifee.blogg.se/ kapitel 2

Av Martina och Madde - 20 februari 2013 13:00

Kapitel 2
~~

Emily log lite och satte sig på en av dom höga stolarna i köket, hon följde Sammy med blicken där hon stog och dansade medans hon stekte hamburgare.
Efter ett tag hörde hon att ytterdörren öppnades och stängdes och sedan lätta fotsteg som tydde på att Britt var hemma, hon log lite och kollade på Britt som lös upp lie innan hon sprang fram Till Em och klättrade upp i hennes knä,
-Hej! Vet du..? idag.. idag har vi gjort mate.. och jag var klar före alla andra!! Sa hon energiskt..
-Eller.. ja nästan.. Alex hann före mig.. men jag var tvåa!! Sa hon lite mindre energiskt. Em log lite och kollade på Britt, innan hon pillade lite med sin systers långa blonda hår, för att vara syskon var dom inte alls lika.
Britt hade mörka, nästan svarta ögon och långt ljusblont hår, hon var ganska lång och smal, medans Em var lite kortare med lite mer hull. Dom skrattade lite innan Britt tappade intresset och sprang in till TV rummet och kollade på ICarly.
-Du.. sa Sammy och lutade sig mot diskbänken..
Em nickade misstänksamt och kollade på Sammy,
-Jag pratade med min syster innan, du vet Karen,
-Och..? frågade Em och nickade sakta..
-Vi kom överres om att du kunde Flytta dit och se om du trivs bättre där.. om du vill såklart.. sa Sammy.. Emily satt och stirrade tomt i luften innan hon sakta ställde sig upp och fick fram ill Sammy, hon började le och överröste sin mamma med kramar
-JAA!! Sa hon högt och kramade Sammy hårt. Hon släppte Sammy efter ett tag och stog och hoppade på ett ställe,
-Tack, tack, tack.. upprepade hon om och om igen,
-På ett villkor.. sa Sammy sedan allvarligt, Em slutade hoppa och kollade på Sammy,
-Vadå? Frågade hon tyst. Ett busigt leende spred sig på Sammys läppar,
-Att du går och packar såklarT!! Sa hon och skrattade.
Em började skratta,
-Inte kul! Sa hon och log, hon började gå upp mot sitt rum och kollade i sin walk in, hon såg sin väska högst upp och lyckades efter många om och men klättra upp och hämta den. Hon la den på sängen och öppnade dragkedjan. Hon gick till sin garderob och började med byxorna, hon packade ner 5 par mjukisbyxor, 5 par jeans och 10 par leggins, hon kollade vidare och sen kom tröjorna, hon kollade igenom sina kläder och baslutade sig till sist, det blev 7 linnen i olika färger, 6 stycken t-shirts, och 4 andra, typ nån magtröja och liknande, hon kollade i sina lådor och packade ner alla sina strumpor, dom alla var låga ankelsockar. Hon packade ner alla trosorna, 13 par hipsters och 9 par string. Hon log lite och packade ner alla sina 18 bh:ar och sedan kom hon till det största, långärmade tröjor, hon tog ner sina fyra favorit munkjackor och packade dom i väskan, sen tog hon 6 stycken tunnare långärmade tröjor och 5 stycken olika, vissa var tjockare än andra och hon gillade dom.
Hon lutade sig mot sängen där hon satt på golvet, detta hade tagit ungefär två och en halv timma, Emily skulle äta lite senare än dom andra så hon hann klart.
Em kollade sig omkring, hon gick tillbaka till sin garderob och tog ina favoritskor, ett par pumps, ett par stilettklackar, ett par med kilklack och sen två par converse, dom gröna och dom orangea. Hon log lite för sig själv och satte sig på väskan innan hon försökte stänga den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina och Madde - 9 mars 2013 18:20

kapitel 9 ~~   Jag simmade snabbt upp till ytan och strök mitt hår bakåt. Jag kollade på killarna som stod och fnissade runt om mig men snart så blev det vattenkrig i poolen och korta jag stod på tå för att inte få en kallsup. Killarna hade vat...

Av Martina och Madde - 4 mars 2013 13:00

kapitel 8 ~~~   Jag märkte att dom flesta slutade plaska och dm kollade på mig, jag stod där och kollade på dom ett tag,-Asså.. eh.. vill ni ha mackor? Frågade jag tyst och kollade försiktigt på killarna.Dom flesta började dra sig upp ur poolen...

Av Martina och Madde - 3 mars 2013 13:00

kapitel 7 ~~~ Jag kollade igenom mina olika bikinis och bestämde mig sedan för min rosa bikini. Jag rotade lite till och hittade mina badshorts som jag snabbt böt om till. Jag tog på mig mina ballerinaskor och ett par solglasögon.-Hm.. muttrade j...

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 23:08

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 13:42

Dem här hillarna är ju bara för duktiga:D  

Ovido - Quiz & Flashcards