curlycarrots

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

fanfiction av http://pumbaaslifee.blogg.se/ kapitel 5

Av Martina och Madde - 23 februari 2013 13:00

Kapitel 5
~~~

Jag stängde dörren efter Liam och bytte om till min pyjamas, jag satte upp håret i en bulle, tvättade bort mitt smink och borstade sedan tänderna innan jag bäddade ner mig under täcket och somnade mycket snart.
-Morgonen efter-
Jag vaknade sakta och märkte att det inte varit en enda mardröm över natten jag log glatt och gick ut ur rummet till köket där Liam, Karen, Geoff, Ruth och Nicole, jag log svagt och satte mig på en stol,
-God morgon.. sa jag och kliade mig lite på axeln..
-God morgon! Sa dom andra glatt i kör. Jag log lite och blev räckt en temugg av Karen,
-Tack! Sa jag och log vänligt. Karen nickade mot mig och satte sig ner igen..
-Så.. vad ska vi göra idag? Frågade Liam och kollade på mig och sen på dom andra.
Jag svarade inte utan tog en macka och bredde den med smör innan jag la på lite skinka och tog en tugga från mackan.
-Vi hade tänkt åka på stranden.. sa Karen..
-Men ni två kan ju stanna här? Om ni vill.. tillade hon sedan och kollade på mig och Liam.
-Bara jag får bjuda över grabbarna! Sa Liam och log. Jag kollade upp på Karen och sedan på Liam..
-Jag kan stanna här.. sa jag och log lite.. jag behövde inte fler som mobbade mig för att jag var tjock.. speciellt inte här, där jag ska starta ett nytt liv..
Karen nickade lite och åt upp det sista Innan hon ställde undan sin disk och gick från bordet.. jag åt upp min macka och drack upp mitt te innan jag började diska koppen, när jag stog och diskade av den så kom liam och stlld sig brevid mig,
-Du vet.. vi har en diskmaskin.. sa han och log lite.. jag kollade upp på honom och kände rodnaden sprida sig på mina kinder,
-Okej.. sa jag lågt och sköljde bort skummet från min kopp.
Liam nickade och öppnade ett av skåp.. fast det var inget skåp.. det var diskmaskinen.. jag rodnade lite till och ställde ner disken jag hade innan jag tyst tackade Liam och gick till mitt rum. Jag satte mig på sängen..
-Vad dum jag är… sa jag tyst och tog fram min dator, jag gick in på min spotify och slog på topplistan innan jag gick in i badrummet, låste dörrarna och hoppade in i duschen. När jag var klar torkade jag snabbt håret och virade handduken runt kroppen.
Jag kollade igenom min låda och tog fram underkläder, jag la det på sängen och log lite.. jag började rota igenom min garderob och bestämde mig tillslut för ett par svarta leggings som slutade på vaderna, et vit skjorta som slutade precis under rumpan och sen ett par ballerina strumpor. Satte upp håret i en slarvig bulle och satte mig sedan framför spegeln, jag log lite och började med att lägga på lite rouge. Jag la på lite guld-glittrig ögonskugga och sedan mascara innan jag la på kajal och eyeliner. Jag kollade mig i spegeln och log lite till spegelbilden. Jag tog lite läppbalsam och min mobil innan gick ut till vardagsrummet, Karen, Geoff, Ruth och Nicole hade redan åkt.
-Hej! Sa Jag och satte mig bredvid Liam.
-Hej.. vad fin du är! Svarade han och kollade på mig..
-åh.. tack! Sa ag och rodnade lätt.
Liam log lite och sträckte sig efter kontrollen, han slog på tv’n och bläddrade igenom kanalerna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina och Madde - 9 mars 2013 18:20

kapitel 9 ~~   Jag simmade snabbt upp till ytan och strök mitt hår bakåt. Jag kollade på killarna som stod och fnissade runt om mig men snart så blev det vattenkrig i poolen och korta jag stod på tå för att inte få en kallsup. Killarna hade vat...

Av Martina och Madde - 4 mars 2013 13:00

kapitel 8 ~~~   Jag märkte att dom flesta slutade plaska och dm kollade på mig, jag stod där och kollade på dom ett tag,-Asså.. eh.. vill ni ha mackor? Frågade jag tyst och kollade försiktigt på killarna.Dom flesta började dra sig upp ur poolen...

Av Martina och Madde - 3 mars 2013 13:00

kapitel 7 ~~~ Jag kollade igenom mina olika bikinis och bestämde mig sedan för min rosa bikini. Jag rotade lite till och hittade mina badshorts som jag snabbt böt om till. Jag tog på mig mina ballerinaskor och ett par solglasögon.-Hm.. muttrade j...

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 23:08

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 13:42

Dem här hillarna är ju bara för duktiga:D  

Ovido - Quiz & Flashcards