curlycarrots

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

fanfiction av http://pumbaaslifee.blogg.se/ kapitel 3

Av Martina och Madde - 21 februari 2013 13:00

Kapitel 3
~~~
Efter ett tag hade hon lyckats stänga väskan, hon började plocka ihop sina andra grejer, såsom datorn, ipaden, mp-3n, hörlurarna och liknande, hon log stort och packade ihop sina smycken och sitt smink i en söt liten ryggsäck som hon la tillsammans med sina andra väskor, hon packade ner byxorna hon hade på sig i ryggsäcken innan hon drog på sin sin kamouflage-färgade One Piece över det svarta linnet. Hon drog på sig uggsen igen och gick ner till dom andra, hon tog en burgare och åt den framför tv-n,
-Hur ska jag ta mig dit? Frågade Em och log lite mot Sammy,
-Tåg.. det går klockan 22.36 Svarade Sammy med ett snällt leende, Em nickade och åt upp resten av hamburgaren innan hon började släpa ner sina väskor i hallen.
Emily log stort och packade ner dem sista sakerna, tandborste, tandkräm, parfym och mobilladdare i sin handväska. Hon tog några av dom sista grejerna och la ner dom i väskan innan hon gick ner till hallen och böt ut uggsen mot sina svarta converse, hon la ner uggsen i ryggsäcken och tog på sig sin jacka innan hon böjde sig ner och lyfte upp Britt.
-Jag kommer sakna dig! grät Britt i Em’s axel, Em nickade,
-Jag kommer sakna dig med systra mi.. sa Em och kramade ritt lite hårdare, hon log lite och började lyfta ut alla sina väskor till bilen, hon satte sig i framsätet med Britt i baksätet och Sammy körde.
-Spolar lite-
Em vaknade till när tåget stannade, hon kollade var dom var och började ta ner sitt handbagage och gick ut från tåget, hon log lite till tanken av tårarna på tågstation hemma i London. Hon väntade på sin väska och började sedan gå mot själva stationshuset när hon fått alla väskor. Hon ställde sig på framsidan mot vägen och väntade på den grå bilen som skulle hämta upp henne.
Emily såg en grå BMW rulla i på parkringen och ut hoppade en söt dam med axellångt ljusbrunt/blont hår, hon kom fram till Emily och började krama på henne,
-Förlåt för att jag är sen!! Sa hon och kollade på Em
-Jag ville bara kolla at min son kom hem.. sa hon sedan och Em tänkte att hon måste ha en kusin.. kanske i Britt’s ålder.. tänkte hon och log.
Em tog alla sina väskor och gick efter Karen till bilen, dom lastade in allt och Em fick sitta i framsätet.
-Men gud vad du har växt mycket!! Jag tror du var fyra sist jag såg sig!! Sa Karen entusiastiskt, Em rodnade lite och nickade. Hon kollade på vägen och såg alla vackra hus.
-Tack.. förrsten.. sa Em och lo så mycket hon kunde,
-Men.. för vadå? Frågade Karen,
-För allt.. sa em
-För att du kunde hämta mig, att jag får bo hos er.. allt! Sa hon sedan och log lite.
-Men gud! Det är ingen fara!! Sa Karen glatt.

-Spolar lite till-
Em hoppade ut ur bilen och började ta alla sina väskor, hon kollade på Karen som stog och väntade på henne,
-Jag hade gjärna hjälpt till men jag har lite oct i mina axlar så jag kan tyvärr inte.. sa hon och kollade ledset på Emily,
-Men det går bra! Sa hon och började gå upp för den långa infarten fram till dörren, hon hon kom upp på stenplattorna hörde hon en varm röst,
-Var ska dom där väskorna med dig? följt av ett gulligt skratt.. Emily kollade sig omkring och fram i sommarsolen klev en kille..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina och Madde - 9 mars 2013 18:20

kapitel 9 ~~   Jag simmade snabbt upp till ytan och strök mitt hår bakåt. Jag kollade på killarna som stod och fnissade runt om mig men snart så blev det vattenkrig i poolen och korta jag stod på tå för att inte få en kallsup. Killarna hade vat...

Av Martina och Madde - 4 mars 2013 13:00

kapitel 8 ~~~   Jag märkte att dom flesta slutade plaska och dm kollade på mig, jag stod där och kollade på dom ett tag,-Asså.. eh.. vill ni ha mackor? Frågade jag tyst och kollade försiktigt på killarna.Dom flesta började dra sig upp ur poolen...

Av Martina och Madde - 3 mars 2013 13:00

kapitel 7 ~~~ Jag kollade igenom mina olika bikinis och bestämde mig sedan för min rosa bikini. Jag rotade lite till och hittade mina badshorts som jag snabbt böt om till. Jag tog på mig mina ballerinaskor och ett par solglasögon.-Hm.. muttrade j...

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 23:08

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 13:42

Dem här hillarna är ju bara för duktiga:D  

Ovido - Quiz & Flashcards