curlycarrots

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

fanfiction av http://pumbaaslifee.blogg.se/ kapitel 4

Av Martina och Madde - 22 februari 2013 13:00

Kapitel 4
~~~

Killen hade på sig vanliga jeans och en rutig skjorta, han hade Bruna ögon och rakat huvud, han kom fram till mig och sträckte ut handen,
-Hej! Sa han med ett leende och drog sedan pinsamt tillbaka sin hand när han kom på att jag hade händerna fulla med väskor. Ha skrattade nervöst och erbjöd sig att ta en väska, jag log lite och räckte han väskan med kläder i och började gå efter honom mot dörren.
Väl inne i huset märkte jag att det var väldigt stort och luftigt,
-Wow.. fick jag ur mig med ett leende..
-Vad är det? Frågade Karen oroligt,
-Det är Jättevackert!! Sa jag glatt och dom båda fick ett leende.
-Eh.. var ska jag sova? Frågade jag lätt..
-Jag har bäddat dill dig i gästrummet! Liam kan visa dig dit.. Sa Karen med ett välkomnande leende, Jag nickade och log, jag vände huvudet mot killen som hette Liam. Liam nickade lite och började gå mot Gästrummet,
-Kom! Sa han med ett leende, Jag gick försiktigt efter honom och hostade lätt.

-Liam-
Det var längesedan jag Sett Emily.. jag var nog sju sist jag såg henne.. tänkte han och log lite,
-Här är det! Sa jag med ett leende och öppnade dörren till gästrummet, jag tände lampan åt henne och ställde ner hennes väska brevid sängen..
-Eh.. här kan du hänga dina kläder.. sa jag och visade henne garderoben..
-Här har du ditt badrum..
-Vi delar.. tillade jag och log lite.
Emily nickade och log
-Okej.. sa hon
-Erm.. tack.. sa hon sedan och kramade om mig lätt, jag log svagt
-Så lite så! Sa jag och log..
-Något mer du vill? Frågade jag sedan och stoppade händerna i fickorna.

-Emily-
Jag log lite,
-Jag måste ju få komma ikapp med mina favoritkusin! Sa jag och satte mig på den stora sängen och kom på hur bra vänner vi varit som mindre.
Jag såg hur Liam log,
-Jag kommer snart då.. sa han och kollade på mig innan han gick ut ur rummet. Jag kollade mig omkring lite och började sedan packa upp mina kläder och hänga in dom i garderoben.
Efter ett tag var jag klar och hörde en svag knackning på dörren, jag log lite och öppnade den,
-Kom in.. sa jag och släppte in Liam och hans bricka med te. Jag stängde dörren och satte mig på sängen med benen i kors, Han satte sig likadant mittemot mig.
-Så! Hur går det med Brudarna då? Frågade jag med ett busigt leende.
-Haha.. jag har faktiskt fått en tjej tillslut! Sa han med ett leende.
-Åh, jasså?!? Sa jag och tog en av muggarna.
-Jo! hon heter Danielle! Sa han och tog den andra muggen.
Jag log och smakade lätt på teet, jag log lite,
-Du minns! Sa jag sedan..
-Såklart! Jag glömmer aldrig.. sa Liam och skrattade svagt.
-Men, från en sak till en annan.. vad har du gjort med håret? Frågade jag och drog handen över hans rakade huvud.
-Jo.. jag klippte av det för cancer.. sa han, Jag ”awwade” och log mot han
-Vad gulligt av dej! Sa jag sedan och kliade lite på min arm.
-Men hur går det för dig då? Asså.. med boysen.. sa Liam och tog en klunk av teet..
-Jag skippar nog helst den delen.. sa jag lågt och leendet suddades ut.
-Okej.. sa Liam tyst..
-Förlåt.. sa han och la en hand på mitt ben,
-Eh.. det är okej.. sa jag och log. Lite. Liam log tillbaka,
-Är inte du trött? Frågade han sedan och kollade på mig,
-Jo lite kanske.. sa jag och kollade på klockan.. den var sent, väldigt sent..
-Jag tror nog jag ska sova nu.. sa jag och log mot Liam,
-Jo.. det ska nog jag också.. sa han och ställde sig upp,
-Vi får ta igen resten imorgon! Sa jag och log stort innan han ställde ner min te kopp och gav han en snabb god natt kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina och Madde - 9 mars 2013 18:20

kapitel 9 ~~   Jag simmade snabbt upp till ytan och strök mitt hår bakåt. Jag kollade på killarna som stod och fnissade runt om mig men snart så blev det vattenkrig i poolen och korta jag stod på tå för att inte få en kallsup. Killarna hade vat...

Av Martina och Madde - 4 mars 2013 13:00

kapitel 8 ~~~   Jag märkte att dom flesta slutade plaska och dm kollade på mig, jag stod där och kollade på dom ett tag,-Asså.. eh.. vill ni ha mackor? Frågade jag tyst och kollade försiktigt på killarna.Dom flesta började dra sig upp ur poolen...

Av Martina och Madde - 3 mars 2013 13:00

kapitel 7 ~~~ Jag kollade igenom mina olika bikinis och bestämde mig sedan för min rosa bikini. Jag rotade lite till och hittade mina badshorts som jag snabbt böt om till. Jag tog på mig mina ballerinaskor och ett par solglasögon.-Hm.. muttrade j...

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 23:08

Av Martina och Madde - 28 februari 2013 13:42

Dem här hillarna är ju bara för duktiga:D  

Ovido - Quiz & Flashcards