curlycarrots

Alla inlägg under mars 2013

Av Martina och Madde - 9 mars 2013 18:20

kapitel 9

~~

 

Jag simmade snabbt upp till ytan och strök mitt hår bakåt. Jag kollade på killarna som stod och fnissade runt om mig men snart så blev det vattenkrig i poolen och korta jag stod på tå för att inte få en kallsup. Killarna hade vatten till ungefär bröstet medans jag hade upp till munnen om jag inte stod på tå. Jag skrattade lite och kastade lite vatten på Niall som snart plaskade tillbaka på mig, Jag såg att Liam, Louis och Zayn stod och pratade om något men jag brydde mig inte så mycket utan ”kramade” Harry bakifrån och plaskade lite vatten i hans ansikte han skrattade och la sig sedan ner så vi hamnade under vattnet, jag släppte automatiskt hans rygg och simmade så snabbt jag kunde mot ytan. När jag var uppe vi ytan såg jag att dom tre killarna som pratat innan nu var på väg upp ur poolen,
-Var ska ni? Frågade jag och kollade på Zayn och sedan på Liam,
-Vi ska bara ringa lite.. svarade Liam och log, Jag nickade och vände mig om för att mötas av Harry me en hink och Niall med händerna kupade, jag skrek till men skrattade sedan när jag fick allt vatten över mig. Efter ett tag kom resten av killarna tillbaka och vi plaskade runt, jag blev upplyft på någons axlar och la händerna på hennes huvud jag kände snabbt att det var Liam och jag kollae ner å han,
-Va gör du? Skrattade jag och väntade på svar.
-Inget.. sa han lågt och satte snart ner mig igen, i balkongöppningen såg jag tre tjejer, två av dom hade brunt hår och den sista var blond, om alla var jättevackra.. mycket vackrare än mig och smalare.. snart var en blonda upplyft och lite smått sönderkramad av Zayn lag log lite och såg att Liam stod och kramade på en av brunetterna och efter ett tag såg jag att Louis och en sista tjejen stod och kysstes nån meter bort. Jag skrattade lite och kollade på Harry som tydligen tänkt på samma sak som jag då han i nästa sekund skrek
-SKAFFA ETT RUM!! Och sedan dök ner under ytan med ett skratt, jag skrattade och drog upp han över ytan igen. Louis och tjejen avbröt och kollade rodnande på oss innan dom tog sig ner i poolen, jag log lite och backade mig undan för att inte vara i vägen, nu var alla tre av tjejerna nere i poolen och det var hela bandet med, jag stod vid en av kanterna och tittade på dom andra.

Av Martina och Madde - 4 mars 2013 13:00

kapitel 8

~~~


Jag märkte att dom flesta slutade plaska och dm kollade på mig, jag stod där och kollade på dom ett tag,
-Asså.. eh.. vill ni ha mackor? Frågade jag tyst och kollade försiktigt på killarna.
Dom flesta började dra sig upp ur poolen, först var den Blonda, sen Den brunhåriga, Liam, Den svarthåriga och sist han med det bruna lockiga håret. Jag log lite och tog ett glas innan jag satte mig på en solstol och kollade på killarna som bråkade om sina mackor. Jag skrattade lite tyst och tog en klunk av min saft. När killarna äntligen hade blivit sams om mackorna satte dom sig bredvid mig så jag satt i en liten ring, jag log lite och rodnade svagt.
-Men.. asså.. Vad heter ni alla? Frågade jag och kollade på dom Liam skrattade lite och kollade på mig,
-Men mig vet du väl vem det är? Frågade han, jag log lite
-Såklart Plutten! Sa jag och klappade han lätt på axeln. Jag hörde att killarna började skratta,
-Jasså.. så Plutten var det va? Frågade den Svarthåriga som knappt hade slutat skratta.
-Men seriöst! Just nu heter ni typ.. Den blonde, Den brunhåriga, Den svarthåriga, Liam och Killen med det bruna lockiga håret.. jag skulle gärna vela sätta namn på er och inte hårfärgen.. sa jag och kollade på dom med ett svagt rodnande leende.
-Okejdå! Sa han med lockarna och släppte handen som han haft på magen,
-Jag är Zayn, det här är Niall sa han och pekade på den brunhåriga
-Detta är Harry.. sa han sedan och pekade på den blonde
-oooch detta är Louis.. sa han och pekade på den svarthårige. Han höll sig lite för skratt men lyckads ändå säga alla, jag kollade på Liam som var nära på att brista ut i gapflabb,
-Liam.. sa jag misstänksamt. Och kollade på han.
-Vad.. nej.. inget.. dom heter så.. sa han och kvävde sitt skratt,
-Liam.. sa jag och kollade på honom
-Säger du inte så kommer jag kittla dig! sa jag och höll upp händerna.
Liam nickade
-Okej då! Sa han sedan och pekade på den svarthåriga,
-Det där är Zayn,
-Han med lockigt hår är Harry,
-Brunt hår är Louis
-Och Blondinen heter Karl.. sa han och drog lite på smilegroparna,
-LIAM!! Halvskrek jag och hoppde på honom,
-Okej okej !! sa han och skrattade när jag kittlade honom,
-Blondinen är Niall.. sa han sedan och jag log innan jag satte mig på min stol igen.
-Tack! sa jg och sate benen i kors, hittils tror jag inte att dom hade märkt min ärr, det var ju ganska länge sedan sist.. men dom syntes ju ändå.. Jag märkte att killarna hade ätit klart sina mackor och dom började ställa sig upp. I nästa sekund blev jag upplyft och den här gången var det inte Liam,
-Aah!! Skrek jag till innan jag såg ansiktet, Harry..
-Harry!! Inte skrämmas sådär!! Sa jag sedan och log mot han
-Men.. det är ju så kul att skrämma dig! sa han och log mot mig. Jag skrattade lågt och kände sedan att Harry hade hoppat ner i poolen.. med mig i famnen, jag släppte ut ett ilande skrik när det kalla vattnet träffade min sol-varma kropp.

Av Martina och Madde - 3 mars 2013 13:00

kapitel 7

~~~

Jag kollade igenom mina olika bikinis och bestämde mig sedan för min rosa bikini. Jag rotade lite till och hittade mina badshorts som jag snabbt böt om till. Jag tog på mig mina ballerinaskor och ett par solglasögon.
-Hm.. muttrade jag för mig själv och tänkte lite, jag log för mig själv när jag kom på att jag tagit vattenfasta mascaran, jag tog min handduk och gick ner till köket. Jag kollade mig omkring och hittade tillslut en bricka, på den ställde jag en kanna med saft och några mackor innan jag tog ner sex glas och gick ut med den till killarna.
-Eh.. sa jag lågt och kollade på killarna som plaskade runt i poolen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards